Det er snart tid for bytte av din strømmåler. Hva vil skje?
Innen utgangen av 2018 er samtlige nettselskap i Norge pålagt å
sørge for at nettkundene har en strømmåler med automatisk
avlesning. FE må som følge av dette skifte ut de aller fleste
strømmålerene i vårt nettområde. Dette er en omfattende jobb, og i
forbindelse med målerbyttet vil vi gjerne kommunisere med deg på
SMS og epost.
Sørg for at vi har korrekt mobilnummer og
epostadresse!
Logg deg inn på kundeweb og kontrollerer de registrerte
kontaktopplysningene. For å logge inn første gang trenger du
kundenummer og målepunkt ID - dette finner du på faktura fra
FE.
Har du strømmåler plassert inne i
huset/hytta:
Du vil bli kontaktet av vårt kundesenter via SMS/epost for
avtale om tidspunkt for bytte av måler.
Har du strømmåler plassert ute på veggen:
Du vil få en sms/epost med informasjon om at FE har startet
målerskifte i ditt område, samt en ny sms/epost så snart din
strømmåler er byttet.
Hvordan foregår målerbyttet?
Det er FEs ansatte som vil bytte din strømmåler, normalt innenfor
ordinær arbeidstid. Under jobben vil strømmen til anlegget bli
koblet fra. Selve jobben tar ca 45 minutter. Du vil ikke motta
faktura for måleren og arbeidet, dette dekkes gjennom
nettleien.
Informasjon om den nye strømmåleren får du her.
NVE har også en egen informasjonsside om AMS og nye strømmålere.